پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215737
هشدار به خانواده ها درباره پديده نوظهور دوست اجتماعي!
تاریخ انتشار : 1395/05/10 16:47:09
نمایش : 965
دوست اجتماعي پديده نوظهور و عوام فريبانه در جامعه به حساب مي آيد که پايه هاي زندگي مشترک را سست مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رامين برزگر روان شناس و مشاور خانواده در خصوص معضل دوستي هاي اجتماعي اظهار داشت: دوست اجتماعي از پديده هاي نو ظهور در جامعه به حساب مي آيند که در سالهاي اخير از طريق کانال هاي ورودي مانند سريال هاي غربي و شبکه هاي اجتماعي وارد فرهنگ ما شده است .

 

وي افزود: اين پديده که در جوامع غربي رواج دارد و با فرهنگ و سبک زندگي آنها مطابقت دارد، در جامعه ما به دليل عدم همخواني با فرهنگ ايراني -اسلامي، باعث بروز مشکلات جدي در روابط زوجين مي شود.

 

برزگر ادامه داد: برخي افراد به بهانه روشنفکري يا گسترش روابط اجتماعي با جنس مخالف وارد رابطه دوستي مي شوند و ادعا مي کنند که جنسيت طرف مقابل برايشان ملاک نيست که اين امر تنها يک توجيه کودکانه است، هر فرد مي تواند با جنس مخالف خويشاوند يا همکار باشد که هر کدام محدوديت هاي خاص خود را دارد.

 

اين کارشناس تصريح کرد: در جامعه سنتي ايران که مذهب و عرف حرف اول را مي زند، چنين روابطي جايي ندارد و در صورت ترويج اين پديده در نهايت پايه هاي زندگي زناشويي سست شده و بنيان خانواده ها از هم خواهد پاشيد.

 

برزگر با اشاره به اينکه اصطلاح دوست اجتماعي يک اصطلاح عوام فريبانه است، گفت: افراد متاهل بايد به همسر و خانواده خود متعهد باشند و از طرف مقابل نيز بخواهند در روابط خود صادق و وفادار باشند و از زندگي  مشترک شان مراقبت کنند، در غير اين صورت بايد منتظر اتفاقات تلخ و ناگوار در آينده باشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html